Nosies higiena ir sveikata: 5 patarimai vasaros sezonui

Nosies higiena ir sveikata: 5 patarimai vasaros sezonui

Vasarą dėl saulės poveikio, karščio, žemos oro drėgmės bei ore tvyrančių žiedadulkių ir kitų infekcijų sukėlėjų nemaža dalis susiduria su nosies gleivinės problemomis. Nosies gleivinės išsausėjimas, užsikimšimas, sinusitas ir padažnėjęs kraujavimas iš nosies – vienos dažniausių. Kaip išvengti šių nemalonių simptomų bei palaikyti nosies gleivinės sveikatą vasaros metu?

Saugokitės žiedadulkių 

Vasaros mėnesiais lauke sklando žiedadulkės. Nors žiedadulkės yra nekenksmingos daugeliui žmonių, kai kuriems žmonėms jos sukelia alerginę reakciją. Jei pastebite, jog tam tikru vasaros metu jums pasireiškia čiaudulys, akių ašarojimas ar niežėjimas, nosies išsausėjimas, perštėjimas ar užgulimas – tikėtina, kad esate jautrus žiedadulkėms.

Nors žiedadulkių visiškai išvengti neįmanoma, kontaktavimą su žiedadulkėmis sumažinsite vengdami buvimo lauko erdvėse karštu, sausu oru. Lauke dėvėkite akinius nuo saulės ir galvos apdangalą, o grįžę į namus pasikeiskite rūbus, nusiprauskite. Patalpas vėdinkite vėsiu paros metu, lyjant ar esant didesnei oro drėgmei. Taip pat verta namuose įsirengti oro filtrą ar oro valymo įrenginį.

Jei simptomai tampa sunkiai valdomi, kreipkitės į savo gydytoją ir vartokite antihistamininius preparatus. 

Kontroliuokite kraujavimą

Dėl organizmo dehidratacijos, nosies gleivinės pažeidimų bei ore tvyrančio karščio ir žemos drėgmės vasaros metu dažniau susiduriama ir su kraujavimu iš nosies. Nors kraujavimas iš nosies dažniausiai nėra pavojingas ir lengvai suvaldomas, simptomas gali sukelti daug nepatogumų.

Nosies kraujavimo prevencijai venkite buvimo saulės atokaitoje, naudokite galvos apdangalus, ribokite alkoholio, karštų gėrimų suvartojimą, kasdien išgerkite pakankamą kiekį vandens. Valgykite daug maisto produktų, turinčių vitamino C. Taip pat naudinga periodiškai ant nosies srities užsidėti ledo kubelių kompresus, kurie padeda sumažinti kraujagyslių patinimą, bei reguliariai mėgautis garų vonelėmis su eteriniais aliejais.

Jei staiga iš nosies pasireiškia kraujavimas, pakelkite galvą ir sėdėkite vertikalioje padėtyje kol kraujavimas sustos. Taip pat kraujavimo metu galite plauti veidą šaltu vandeniu, kartu sudrėkinant šnerves. Jei nosies kraujavimas pasireiškia lauke, nosį pridenkite nosine ar medvilniniu audiniu, kad karštas oras neišdžiovintų gleivinės. 

Sumažinkite sinusų infekcijų riziką

Nors sinusitas dažnai siejamas su peršalimų sezonu, žmonėms, linkusiems į sinusitą, neretai jis atsinaujina ir vasaros metu. 

Viena iš svarbiausių infekcijų prevencinių priemonių yra dažnas rankų plovimas. Ant visų mus supančių paviršių slypi įvairūs mikrobai ir bakterijos, todėl jei nešvariomis rankoms priliečiate veido sritį, mikrobai gali tiesiogiai patekti į kvėpavimo takus, sukeldami sinusitą.

Taip pat svarbu atsisakyti rūkymo ir vengti pasyvaus rūkymo, riboti kontaktavimą su įvairiais alergenais, teršalais (pavyzdžiui, agresyviomis buitinės ar asmeninės higienos priemonėmis, dulkėmis). Namuose naudokite kuo natūralesnės sudėties valymo priemones, investuokite į patalpų oro valymo įrenginį.

Be to, linkusiems į sinusitą reikėtų vengti maudymosi chloruotuose baseinuose – verčiau maudykitės druskinguose vandens telkiniuose. 

Užtikrinkite kasdienę nosies higieną

Nosies ertmei – kaip ir visam mūsų kūnui – reikalinga kasdienė priežiūra. Tinkama nosies ertmės higiena padeda išvengti nosies išsausėjimo ir užgulimo, sumažina alerginių, virusinių, bakterinių infekcijų bei kraujavimo riziką.

Kaip atlikti nosies higieną? Pirmiausia, nusiplaukite rankas muilu ir gerai išsipūskite nosį. Tuomet nosį praplaukite švariu vandeniu – tokiu būdu išvalysite nosies kanalus. Nosies valymui galite naudoti ir druskingą vandenį, į buteliuką su distiliuotu vandeniu įberdami jūros druskos. Suplakite mišinį ir įpurkškite jo į nosies gleivinę. Įkvėpkite, kad druskos tirpalas patektų į kvėpavimo takus ir gerklę.

Nosies higieną galite atlikti ir ryte, ir vakare, tačiau ypač svarbu tą daryti vakare, prieš einant miegoti. Taip ilgiau kvėpuosite per nosį miego metu ir užtikrinsite geresnę miego kokybę.

Verta nepamiršti, jog kvėpavimo takų sveikata yra glaudžiai susijusi su aplinka, kurioje gyvename. Siekiant palaikyti sveiką nosies ertmės ir visų kvėpavimo takų būklę, svarbu vengti kilimų, kuo dažniau plauti rankšluosčius, užuolaidas, patalynę, reguliariai valyti ir vėdinti patalpas. Namų patalpų drėgmė turėtų siekti 55 proc. 

Naudokite medicinines nosies gleivinės priemones

Jei esate linkęs susidurti su nemaloniais nosies ertmės simptomais vasaros sezonu, specialistai rekomenduoja visuomet su savimi turėti natūralaus nosies purškalo, skirto kasdieniam naudojimui.

Sterimar® fiziologinis jūros vanduo yra nepakeičiama kasdienės nosies higienos priemonė, kuri efektyviai atstato ir palaiko sveiką nosies gleivinę, užtikrina jos drėgmę bei apsaugą nuo įvairių patogenų. Priemonė puikiai tinka ir nosies valymui. 

Sterimar® yra gaminamas iš 100 procentų gryno, filtruoto jūros vandens. Tirpalo sudėtyje yra  iki 92 natūralių jūros vandens mineralų ir mikroelementų. Dėl preparatui būdingo hipoalergiškumo, pažangios mikrodifuzinės aeorozolio sistemos su specialiais fiziologiniais antgaliais, Sterimar® yra tinkamas suaugusiems ir vaikams. 

„Gudručio vaistinėje“ taip pat galite įsigyti Sterimar® fiziologinio jūros vandens, papildyto  variu (turintiems polinkį infekciniam rinitui) arba manganu (turintiems polinkį alerginiam rinitui). Sterimar® baby hipertoninis jūros vandens tirpalas, praturtintas variu ir manganu, rekomenduojamas kūdikiams nuo 3 mėnesių amžiaus.

Grįžti atgal